BAA 2013 PROJECTS, Bucharest Architecture Annual Competition, Romania
PROJECTS IN COMPETITION
architecture office: CRISAN ARCHITECTURE & ENGINEERING SRL
projects, concept design: arch.Alexandru Crisan, arch.Ana Maria Crisan
Descrierea obiectivului:
Sală concerte și teatru de vară
Date generale:
Intervenție la nivelul terenului – 72.000 mp
Capacitate maximă: 18.000 locuri
CONCERTE
Suprafața construită desfășurată [sala concerte, teatru și anexe] – 33.800 mp
Capacitate: 9.500 locuri [6200 zonă gradene + 3300 zona centrală]
TEATRU DE VARA
Suprafața construită desfășurată [amfiteatru în aer liber] – 5.250 mp
Capacitate: 8.000 locuri [5300 zonă gradene + 2700 zona centrală]
Descriere soluție:
Metamorfoza, transpusă în capacitatea de reorganizare spațială în funcție de evenimentul organizat, constituie elementul distinct al acestui proiect. Astfel, tipologia de organizare spațială și funcțională urmărește flexibilitatea crescută la nivelul spațiului interior generând modalități variate de conformare volumetrică. Variantele diversificate de cuplare, in plan orizontal si/sau vertical, se transpun prin: posibilitatea extinderii spațiului destinat spectacolelor prin cuplarea celor două scene centrale, posibilitatea extinderii spațiului central prin desfacerea scenelor centrale, completarea gradenelor în vederea susținerii activităților destinate spectacolelor sau competițiilor sportive [extinderea capacității în această variantă prin reorganizarea funcțională a gradenelor și spațiului central determină un număr de aprox. 18.000 spectatori], 3.extinderea spațiului destinat spectacolelor sau altor activități în zona destinată foyer-ului cu extensie în spațiul exterior pe rampa înclinată prin intermediul căreia se realizează accesul la obiectivul central, 4.reorganizarea funcțională și formală a sălii de concerte pentru activități conexe cu diverse grade de ocupare
detalii proiect: [OZ23] concert hall. ploiesti | crisan architecture / OZ.23 sala concerte | crisan architecture
link proiect Anuala de Arhitectura Bucuresti (AAB 2013): OZ.23 – sală de concerte și teatru de vară (anuala.ro)
Cum te formezi ca arhitect în secolul 21?
Într-o perioadă dominată de mass media şi aflată sub auspiciile globalizării, vechiul proces al învăţării prin observaţie si asimilare suferă un scurtcircuit puternic marcat de împrumutul elementelor decontextualizate. În acest context ne reîntoarcem asupra tradiţiei şcolilor europene de arhitectură de secolul al 19-lea, asupra fenomenului canonic al formării de-a lungul drumurilor. Educarea prin analiză estetică este deturnată în timp cu 100 de ani, reluând ca aplicaţie practică drumul lui Le Corbusier prin Italia. Proiectul de workshop se constituie ca o introducere in arhitectura universala, urmarind fizic urmele celebrului Voyage d’Orient din 1911, atestate de jurnalele arhitectului. Workshop-ul implementează observaţiile procesului estetic pe marginea caietelor sale de călătorie, reconstituind un traseu similar destinat practicii în deplasare a studenţilor arhitecţi aflaţi în anul 1 de studiu. Insistand asupra drumului prin Italia calatoria/ studiul se opreste asupra obiectivelor arhitecturale care au influentat opera lui LC – descrise in celebrele caiete de calatorii: Pompei, Herculaneum, Napoli, Roma, Siena, Pisa, Vicenza, Venetia. Traseul reuneste monumentele, locurile care i-au schimbat perceptia influentand major prin reflexele teoretice arhitectura moderna si contemporana. Experienta este reluata din perspectiva studentilor aflati in primii ani de studiu, urmarind initierea perceptiei in baza mentiunilor arhitectului din jurnalele sale de calatorie Voyage d’Orient. Carnets. Note precum: comasarea volumelor in lumina, convexitate si concavitate in arhitectura, fereastra catre peisaj, devin cheile de citire ale peisajului architectural semnificant in spiritul directionarii viziunii arhitecturale, similar conditionarii prin care LC se autodetermina sa perceapa ratiunea de a fi a lucrurilor. Calatoria se concretizeaza ca un proces complex de educare vizuala, urmarind formarea profesionala prin lectura arhitecturilor universale. Prin orientarea asimilării pe baza procesului de a vedea, a observa, a imagina, se doreşte directionarea procesului educaţiei către o asimilare activă şi o creaţie viitoare responsabilă. Workshop-ul aplicat se constituie astfel ca o poveste a celebrului drum, o poveste cu rădăcini în trecut şi reflexe în prezent, o poveste a obiectului arhitectural văzut dincolo de apartenenţa temporală a observatorului.
detalii proiect: Portfolio – culture reserve ngo
link proiect Anuala de Arhitectura Bucuresti (AAB 2013): Le Monde 1911/2013/102 – Proiect de călătorie (voyage d`orient resumee) (anuala.ro)
Hello, I enjoy reading through your article. I wanted to write a little
comment to support you.