AAB Architecture Annual 2010, Bucharest
National Competition:
ARCHITECTURE ANNUAL BUCHAREST 8th EDITION 2010 /Anuala de arhitectura Bucuresti 2010, editia 8/, [http://www.anuala.ro/2010/] architecture competition, Bucharest, Romania.
Denumire lucrare:_S20_IMOBIL LOCUINTE COLECTIVE, SECTOR 1, BUCURESTI_
Autori:_ARH. ALEXANDRU CRISAN_&_ARH. ANA-MARIA CRISAN_
Colaboratori:_Arhitectura/ STUD.ARH. ANGELA GRIGORE; Instalatii/ SBM.RO srl: ING. GEORGE STOICAN, ING. ELENA IATAN, ING. ALEXANDRU IATAN, ING. RAZVAN STEFAN_
Birou de proiectare:_CRISAN ARCHITECTURE_&_ENGINEERING SRL_www.crisanarch.ro_
Date: regim de inaltime = 5S+P+20E; amprenta parter = 250 mp; suprafata construita desfasurata = 5750 mp.
Imobilul de locuinte colective propus se constituie ca rezultanta a destructurarii tesutului urban existent. Prin translatie, transformare si rafinare se realizeaza morfoza elementelor volumetrice specifice tesutului urban existent. Cladirea acumuleaza elementele specifice determinante ale vecinatatilor, parazitand mimetic prin migrarea elementelor compozitionale. Reactie a tesutul urban cladirea propune o varianta interpretativa de integrare diversificand campul perceptibil la nivelul stazii. Perceptia spatiului matematic determinat de restructurarea matricii tesutului urban genereaza conexiuni intre campurile perceptibile ale existentei urbane. Abilitatea de a recunoaste accente in campul perceptibil individual relationeaza conexiunile la nivelul memoriei individuale stabilite anterior pe baza identificarii unui tipar prestabilit. Descompunerea vecinatatilor si raportarea la rezidurile rezultante determina o regula de compozitie asemanatoare conexiunilor mimetice la nivel cerebral. Volumetria prezinta o structurare diferentiata determinand valori matematice ce recompun spatiul arhitectural.
Denumire lucrare:_URBAN PASSAGE, CONCURS ARHITECTURA, 2008_
Autori:_ARH. ALEXANDRU CRISAN_&_ARH. ANA-MARIA CRISAN_
Birou de proiectare:_CRISAN ARCHITECTURE_&_ENGINEERING SRL_www.crisanarch.ro_
Data: Sibiu / 800 years old a world heritage site / European Cultural Capital 2007
As The city is known for the high-visibility events, we’ve imagine a ‘time eating dragon’ (similar to the ones sung in the stories of the medieval period), a temporary theatrical presences in the main square. Out intervention consists in an organically shaped passage, specific to the requirements of the medieval urban movement. The visual objective is to temporarily landmark the site. Inside, the tunnel transfigures into a temporal passageway. Past, present and iconic images are projected on the walls, creating a time tunnel, a passageway to a fantastic dimension. The square level and the passage level– are turning into different floors of perception, containing sellected cultural information. The cameleonic shape borrows the colors and nuances from the fragmented frontages, coming together in a ‘blended skin’, similar to theatrical representations of dragons. In interior, the tunnel is transfigurated in a temporal passage. The walls are filters and projection pannels. The interest is focus on distanced fronts fragments, translated closer by mirrors, and projected for better observation.
Denumire lucrare:_CONCURS DE SOLUTII PENTRU RESTAURAREA, EXTINDEREA SI REMODELAREA FUNCTIONALA A ”HANULUI GABROVENI”, BUCURESTI, 2009_
Autori:_ARH. ALEXANDRU CRISAN_&_ARH. ANA-MARIA CRISAN_
Colaboratori Arhitectura:_STUD.ARH. ANGELA GRIGORE, STUD.ARH.MIHAI PUZDERCA, Consultanti: ING.MIRCEA CRISAN, ARH. LIVIU GLIGOR_
Birou de proiectare:_CRISAN ARCHITECTURE_&_ENGINEERING SRL_www.crisanarch.ro_
Date: suprafata teren = 1542 mp; suprafata construita extindere = 2543 mp; suprafata construita han = 2354 mp; suprafata construita desfasurata = 4897 mp; P.O.T. = 60%; C.U.T. = 1.7.
Insertia propusa se incadreaza in zona:
- prin continuitatea si fluiditatea spatiului public generat de pastrarea elementului tip pasaj si crearea finalitatii traseului urban-curtea interioara;
- crearea, conturarea si punerea in valoare a spatiilor tip incinta asemanatoare cu imaginea vechilor hanuri bucurestene – dublarea curtii hanului si construirea pe perimetrul acesteia;
- punerea in valoare a monumentului istoric prin preluarea caracteristicilor volumetrice ale acestuia la extinderea propusa (relatie de interdependenta vizuala);
- interventia minima volumetrica la nivelul fondului existent: racordarea la cornisa atat a corpurilor propuse atat spre strada Gabroveni cat si spre strada Lipscani;
- preluarea diferentelor de inaltime in trepte, intre insertia propusa ca extindere a hanului si calcanul existent, prin intermediul corpul 3 (strada Lipscani, nr.90);
- inchiderea frontului construit in aliniament si accesul direct al pietonului din strada;
- prin alternarea suprafetelor pline cu suprafetele vitrate;
- definirea unui traseu pietonal cu finalitate socio-culturala – corelarea elementelor tip pasaj/gang cu curtea centrala creata – “pol urban”;
Interventii Hanului Gabroveni:
- restaurarea si punerea in valoare a fondului existent valoros;
- pastrarea aspectului initial-pasaj comercial la zona parterului;
- redefinirea parterului, revalorificarea relatiei spatiu interior – spatiu exterior;
- accentuarea traseului pietonal prin dublarea caracterului hanului prin continuitatea functionala la nivelul spatiilor interioare, si dublarea curtii existente;
- refacerea fatadei curtii interioare prin preluarea elementelor specifice identificate in releveul din 1949 – golurile, ancadramentele si ornamentatia desfasuratei spre curtea interioara a hanului;
- pastrarea raportului plin-gol din fatadele existente;
- refacerea fatadei spre strada Lipscani in baza imaginii pastrate (Marmorosch Blank, 1923) si a balconului rezemat pe console;
- refacerea portilor de acces in incinta dupa releveul din 1949 spre strada Lipscani si similar spre strada Gabroveni;
- evocarea porticului pe latura vestica prin pastrarea urmelor acestuia ca model in pardoseala;
- pastrarea inaltimii la cornisa spre strazile Gabroveni si Lipscani;
- refacerea sarpantei monumentului si a luminatorului amplasat spre strada Lipscani;
- restaurarea integritatii hanului conform perceptiei urbane din situl actual, ca element unicat, similar cu hanurile vecine conservate;
Denumire lucrare:_OBIECT_DE_DESIGN_INTERIOR/_PANOU_MULTIFUNCTIONAL_
Autori:_ARH. ALEXANDRU CRISAN_&_ARH. ANA-MARIA CRISAN_
Birou de proiectare:_CRISAN ARCHITECTURE & ENGINEERING SRL_www.crisanarch.ro_
utilizare: corp de iluminat, tapet, panou despartitor, parasolar.
design: propunere proiect concurs pentru _ZA’ABEEL TOWER_ThyssenKrupp elevator architecture award – Dubai 2008”
The panel materializes an iconic representation of the Holly Qu’ran sacred writing. We hold this evolution into a stylized architectural pattern as a way of emphasizing on the Islamic ornamentation in terms of both visual and spiritual symbolism. Initially, the model of the panel was based on Kufic image script. As the project took shape on paper, the model evolved into a Cursive script form of representation, which combines the decorative vegetation and geometric interlacing. In our view, the mathematically sophisticated patterns applied on the panel reflect the spiritual form of light in arabic countries. The geometric pattern starts from one side and becomes more complex as aproching the other side, in a gradual dispersion of light. The rarefaction of the pattern structure suggests the transparency of spiritual enhancement. Simply put, by perforating a panel, we materialize a symbol in light and shadow. Every day the design object, powered by sunlight, writes words on all the 6 sides of a cubicle.
Denumire lucrare:_AMENAJARE INTERIOARA RESTAURANT AZZURRO ‘’IL VENETIANO’’, AFI PALACE COTROCENI MALL, BUCURESTI, 2009_
Autori:_ARH. ALEXANDRU CRISAN_&_ARH. ANA-MARIA CRISAN_
Birou de proiectare:_CRISAN ARCHITECTURE & ENGINEERING SRL_www.crisanarch.ro_
Date: format: 150 x 150 mm; nr pg: 45; nr de exeplare editie 1: 100; grafica & tehnoredactare: arh. Ana Maria Crisan; fotografii: arh. Alexandru Crisan; print: Live Media International srl, Romania; publicat : ianuarie 2010.
Making Of “IL VENETIANO” este o poveste in 45 de pagini, o poveste despre evolutia proiectului de amenajare. Cartolina – denumirea initiala a brosurii – a fost editata in format de buzunar, de 15×15 cm, intr-un numar de 100 de exemplare. Carticica spune povestea proiectului prin prisma gandurilor si amintirilor pe care le-au avut toti cei implicati. Tema proiectului de amenajare a fost stabilita de la inceput de catre proprietar, pe baza traditiilor italiene, ca apartinand Venetiei, si a fost transpusa in spatiul comercial al mall-ului ca un baroc reinterpretat. Cartolina cuprinde: retete de “bucate” si arhitectura (compunerea ordinelor clasice), citate, imagini de atelier din timpul lucrului pe materiale si profile. Carticica este o colectie de imagini, trimiteri, care recreaza barocul cu influente venetiene, pe baza analogiilor de culoare, textura, imagie. Cartolina “IL VENETIANO”, este partea complementara a amenajarii propriu-zis, si cuprinde: propunerea pentru vesela, studiul de imagine (sigla si logo), studiul luminii, etc. Sticla de murano, reintepretata, se regaseste incepand cu mozaicul Bisazza si corpurile de iluminat Foscarini, care seamana cu stropii de ploie, pana la celebrele candelabre Rezzonico, propuse in acelasi sticla antichizata clara, precum la origini. Venetia este o lume a imaginatiei, a fanteziei, pe care multi dintre noi o retraim cand ne uitam la un tablou, cand ploua afara, prin ceata unui geam murdar sau in sclipirile candelabrelor. Precum toate lucrurile bune, o parte raman poveste si o parte devin realitate.
Denumire lucrare:_AMENAJARE INTERIOARA RESTAURANT AZZURRO ‘’IL VENETIANO’’, AFI PALACE COTROCENI MALL, BUCURESTI, 2009_
Autori:_ARH. ALEXANDRU CRISAN_&_ARH. ANA-MARIA CRISAN_
Colaboratori: Arhitectura/ STUD.ARH. ANGELA GRIGORE; Instalatii/ SBM.RO srl: ING. GEORGE STOICAN, ING. ELENA IATAN, ING. ALEXANDRU IATAN, ING. RAZVAN STEFAN;
Birou de proiectare:_CRISAN ARCHITECTURE & ENGINEERING SRL_www.crisanarch.ro_
Date: suprafata: 334 mp; restaurant: 160 mp, cafenea 55 mp; capacitate: 190 locuri; finalizat : noiembrie 2009; locatie: Afi Palace Cotroceni Mall.
Restaurantul, amplasat in incinta Afi Palace Cotroceni Mall, are o suprafata amenajata de 334 mp. Tematica acestuia urmarea crearea unei atmosfere specifice care sa aminteasca de elemente tipice decorului venetian, prin reinterpretarea elementelor de factura clasica. In cadrul evaluarii specificului spatiilor comerciale din cadrul shopping-center-urilor s-a optat pentru preluarea mimetica a elementelor decorative de factura clasica: registre orizontale obtinute prin profile tip plinta, cornisa, ancadramente si bordaje in zona golurilor, etc. Spatiul destinat publicului a fost impartit in 2 subzone tratate diferentiat si separate unul fata de celalalt printr-un perete decorativ care preia constructiv elemente clasice: goluri bordate cu nervuri, lintouri, chei de arc, cornise profilate succesive, etc. Un element de importanta majora in cadrul amenajarii il constituie amplificarea surselor de iluminat prin intermediul elementelor decorative din sticla de Murano. S-a preferat tratarea cromatic distincta a celor doua spatii. Restaurantul are culori predominant de apa, cu efect sustinut de cele 8 candelabre in stil rezzonico, din sticla transparenta. In cafenea s-a preferat un efect clar-obscur, cu un puternic contrast alb-negru. Pentru mobilare, s-a realizat un proiect special, cu piese ergonomice proiectate si comandate pentru inchiderile de capat.
I must say it was hard to find your page in google. You write awesome posts but you
should rank your page higher in search engines. If you don’t know 2017
seo techniues search on youtube: how to rank a website Marcel’s way